Tyveri i ens malerfirma i Værløse – af en tilknyttet. Hvad gør man?

By:

Hvis du ejer et malerfirma i Værløse, og du opdager, der har været tyveri, eller du ligefrem fanger forbryderen på fersk gerning, så vil du jo nok gerne melde problemet, så forsikringen kan dække det tabte – hvis man ikke direkte får det uskadt tilbage.

Det er både ens borgerpligt, og så er det den bedste måde at forsvare ens forretning på ved at vise det og statuere det som et eksempel, at man altså ikke bare finder sig i indbrud og tyveri, om man så har pigtråd, overvågning og andet sat op.

Problemet opstår så imidlertid, hvis man ser, at røveren er en, der kommer fra ens nærmeste cirkel, om det så kan være en ansat, en tidligere ansat eller en ven eller familiemedlem.

For borgerpligten er der stadig, men måske føler man (stadig) en forbindelse til vedkommende, så man måske gerne vil tage problemet internt og løse det på stedet, så man ikke inddrager myndighederne.

Undtagelsen er selvfølgelig, hvis nogle tidligere ansatte eller andre har udnyttet deres viden om dit firma til at berøve dig uden bagtanke for, hvad det betyder for dig.

Men der kan ligge andre årsager bagved, at der bliver lavet indbrud hos dig, fordi det er nogle du kender – de tror måske, du ville forstå, hvis de nu kun tog lidt goder eller lidt fra kassen.

Måske er de kommet i noget gæld, de ikke kan betale, de er blevet presset til det, eller der kan ligge en helt anden årsag bag, som man dårligt kan tænke sig til.

Her er det måske på sin plads at tage affæren på stedet i firmaet, hvis der er tale om et enkeltstående tilfælde, så man kan finde ind til sagens kerne, hvorfor indbruddet er sket, så man kan undgå det i fremtiden.

For man er vel menneske først og fremmest.